www.satmp3.blogsky.com

لطفا از آرشیو موضوعی من نیز بازدید کنید.. امروز من خواستم چند تا نرم افزار موبایل براتون بذارم امیدوارم راضی باشین

www.satmp3.blogsky.com

لطفا از آرشیو موضوعی من نیز بازدید کنید.. امروز من خواستم چند تا نرم افزار موبایل براتون بذارم امیدوارم راضی باشین

جلو نکشیدن ساعت ها و مشکلات زمان جهانی برای ایران

جلو نکشیدن ساعتها در سال جدید، مشکلات زمانی در سطح جهانی برای ایران ایجاد کرده است.

همانطور که می دانید، امسال بنابر تصویب هیات دولت، ساعتها یک ساعت به جلو کشیده نشدند.

این عمل که درواقع یک اقدام اشتباه است، مشکلات زیادی را در زمینه تنظیمات مناطق زمانی (Time Zone) ایران در جهان ایجاد کرده است.

همانطور که می دانید، همه کشورهای جهان از یک سیستم زمانی استاندارد به نام سیستم مبتنی بر گرینویچ (GMT) استفاده می کنند. به طوری که زمان هر کشور، نسبت به گرینویچ سنجیده می شود.  که در آن، ساعت یک کشور نسبت به موقعیت زمانی پایتخت آن کشور نسبت به نصف النهار گرینویچ تعیین می شود. که برای تهران GMT +3:30 است.

و مطابق یک رسم جهانی، در اول بهار هر سال، که مطابق با 1 فروردین ایرانی، و 21 مارس میلادی است، ساعتهای کل کشورهای جهان یک ساعت به جلو کشیده می شود و در روز 30 شهریور هر سال، مطابق با 21 سپتامبر میلادی، آن یک ساعت به عقب بر می گردد.

این امر برای استفاده بیشتر از روشنایی هوا و مصرف بهینه برق است. که یک تجربه جهانی محسوب می شود. چون در بهار، خورشید زودتر طلوع می کند و با جلو کشیدن ساعتها می توان بیشتر از روشنایی هوا و همچنین خنکی هوا بهره برد.

اما مشکلی که به وجود آمده چیست ؟

مشکل این است که از آنجایی که زمان کلیه کشورهای جهان بر حسب گرینویچ یا GMT سنجیده می شود، و همچنین، در اول بهار همه کشورهای جهان ساعتهای خود را یک ساعت به جلو می کشند، لذا تنظیمات زمانی کشورها نیز بر حسب آن یک ساعت جلو کشیده شده تنظیم خواهد شد.

اما در ایران، چون ساعتها به جلو کشیده نشدند، منطقه زمانی ایران در بهار دچار اختلال می شود. بدین صورت که، منطقه زمانی ایران در بهار و تابستان، از GMT +3:30 به GMT +2:30 تبدیل می شود. و در پائیز و زمستان دوباره به GMT +3:30 بر می گردد !

یعنی، کشورهای خارجی برای دانستن زمان کشور ایران، باید بدانند که آیا هم اکنون در ایران بهار/تابستان است ؟ یا پائیز/زمستان ؟ که بتوان زمان ایران را نسبت به گرینویچ پیدا کرد !

مشکل دیگر، تعیین زمان کشورهای خارجی برای ایرانیان است ! چون که در بهار و تابستان، ساعت رسمی ایران یک ساعت از ساعت جهانی گرینویچی خود عقب است، لذا برای دانستن زمان یک کشور خاص که موقعیت گرینویچی آن مشخص است، باید یک ساعت از آن کم کرد و در پائیز و زمستان این کار را انجام نداد !

ویندوز نیز ساعت ها را جلو و عقب می کشد !

امر جلو کشیدن ساعتها در بهار و عقب کشیدن در پائیز، در ویندوز نیز پشتیبانی می شود. به طوری که ویندوز در قسمت تنظیم تاریخ و زمان، گزینه ای دارد که تعیین می کند آیا در بهار ساعت به جلو، و در پائیز به عقب کشیده شود یا خیر. که به طور پیش فرض هنگام نصب ویندوز فعال است.

که در تصویر زیر، با انتخاب گزینه Automatically Adjust clock for daylight saving changes، ویندوز به طور اتوماتیک ساعت شما را در اول بهار به جلو کشیده و در اول پائیز به حالت قبلی بر می گرداند.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد